Zaklínač: Herní a filmové repliky zbraní

Naše kolekce zaklínače zahrnuje velice speciální produkty inspirované drsným světem Andrzeje Sapkowského. Jak již název napovídá, jedná se o předměty, které věrně odrážejí temnou atmosféru knih, her i seriálového zpracování. Může jít o repliky zbraní, medailony, stylové oblečení či sběratelské figurky. U nás se zaměřujeme na to, aby každý kousek, ať už je to ocelový meč nebo zaklínačský medailonek, působil autenticky. Jedná se o zboží, které vyhledávají ti nejvěrnější fanoušci a sběratelé, nebo ti, kteří chtějí darovat něco výjimečného.

Kdo je zaklínač?

Zaklínače stvořil polský spisovatel Andrzej Sapkowski a jeho knihy se staly celosvětovým fenoménem. Zaklínač je nájemný lovec netvorů, mutant, který byl v dětství podroben krutým zkouškám a proměnám (známým jako Zkouška trav). Tyto mutace ho zbavili emocí (nebo se to alespoň tvrdí), ale daly mu nadlidskou rychlost, sílu a schopnost vidět ve tmě.

Hlavním hrdinou je Geralt z Rivie. Cestuje světem, který není černobílý, ale plný „šedých“ morálních voleb, a za peníze zbavuje lidi nestvůr. Nosí dva meče – ocelový na lidi a stříbrný na monstra.

Hlavní postavy příběhu

Svět zaklínače netvoří jen Geralt. Příběh je propleten osudy dalších klíčových osobností. Tyto postavy hýbou dějinami celého Kontinentu:

  • Ciri (Cirilla): Dítě překvapení, princezna Cintry a Geraltova chráněnka. V jejích žilách koluje Starší krev, která jí dává obrovskou a nebezpečnou moc.
  • Marigold (Jaskier): Slavný trubadúr, básník a Geraltův nejlepší přítel, který jeho činy zvěčňuje v písních. Často je zdrojem humoru i problémů.
  • Vesemir: Nejstarší žijící zaklínač a mentor ostatních na hradišti Kaer Morhen.

Zaklínačská znamení

Zaklínači nejsou mágové v pravém slova smyslu, ale ovládají jednoduchou bojovou magii, které se říká znamení. Ta jim pomáhají v boji proti přesile nebo specifickým nestvůrám. Mezi nejznámější patří:

  • Aard: Telekinetický úder, který odhodí nepřítele.
  • Igni: Vyvolání vlny ohně.
  • Quen: Magický štít chránící zaklínače před zraněním.
  • Axie: Ovlivnění mysli protivníka.

Příšery a bestiář

Základem práce zaklínače je lov monster. Svět je zamořen tvory, kteří přišli během tzv. Konjunkce sfér. Každý zaklínač musí dokonale ovládat svůj bestiář – knihu, která popisuje slabiny a chování nestvůr. Mezi ikonická monstra patří strigy, utopenci, gryfové nebo lešijové. Na každou z nich platí jiná taktika, olej na meč či lektvar.

Stezka je zrádná, nepodceň přípravu. Kompletní zbrojnici pro boj s lidmi i monstry najdeš v sekci repliky mečů ze Zaklínače.

Mocné čarodějky a Yennefer z Vengerberu

Velkou roli ve světě hrají čarodějky. Jsou krásné (často díky magii), mocné a velmi vlivné v politice králů. Nejvýraznější z nich je Yennefer z Vengerberu.

Yennefer je osudovou láskou Geralta, se kterým ji pojí bouřlivý a komplikovaný vztah. Je známá svou tvrdohlavostí, vůní šeříku a angreštu a oblékáním se výhradně do černé a bílé. Ačkoliv může působit chladně a vypočítavě, pro záchranu Ciri, kterou bere jako vlastní dceru, by obětovala cokoliv.

Fenomén her na PC

Ačkoliv vše začalo knihami, globální slávu přinesly značce až hry od studia CD Projekt Red. Herní trilogie, a zejména třetí díl Divoký hon, je považována za jedno z nejlepších RPG všech dob. Detailní mapa zaklínače, kde můžete prozkoumat Velen, Novigrad či souostroví Skellige, vtáhla miliony hráčů. Hry rozvíjejí příběh až za konec knižní ságy a umožňují hráčům prožít život zaklínače na vlastní kůži.

Seriál Zaklínač

Popularitu dále oživil seriál od Netflixu. Ten se vrací ke knižní předloze a v několika sériích mapuje osudy Geralta, Yennefer a Ciri od jejich prvního setkání až po velké války. Díky seriálu se vizuální podoba medailonů a kostýmů stala ikonickou i pro novou generaci fanoušků.

Co je to Divoký hon?

V příbězích se často setkáváme s pojmem Divoký hon. Jedná se o přízračnou jízdu elfů z jiného světa (lidu Aen Elle), která se zjevuje na obloze jako předzvěst války a neštěstí. Jejich král, Eredin, se snaží dopadnout Ciri, aby využil sílu její krve k ovládnutí světů. Právě boj proti Divokému honu je ústředním motivem třetího dílu hry.